Mester szakosok blogbejegyzései CSR témában

CSR_Corvinus

CSR_Corvinus

Társadalmi felelősségvállalás vagy álszent marketingkommunikáció

2018. január 15. - rbraun

Anonymus

Az internet világméretű elterjedésével információk végtelen tárháza került a zsebünkbe és gyakorlatilag bármilyen (cég)információhoz azonnal hozzájuthatunk. Így a vállalatok ma már nem tudnak üres szavak mögé bújni, a szavakat tetteknek kell megelőznie.

Ugyanakkor jogosan merülhet fel a kérdés, hogy ha valamit tényleg jól, felelősségteljesen csinálunk, akkor szükséges-e azt hangoztatni? Természetesen szükség van a CSR kommunikációra, hiszen elengedhetetlen informálnunk a vállalat érintettjeit, hogy megfelelő, bizalmas kapcsolatot alakíthassunk ki velük.

Ez a kapcsolat mára már nem lehet egyirányú tájékoztatás (CSR témájú sajtóközlemény, rendezvény), az érintettek bevonása nélkül nem lehet eredményes stratégiát kialakítani. Sok vállalat, habár kétirányú kommunikációs felületet alakít ki, az mégis asszimetrikusnak mondható. Ezekben az esetekben, habár a megfelelő felületek kialakításra kerültek, a felek továbbra sem kommunikálnak egymással, a vállalatok célja az érintettek gondolkodásmódjának megváltoztatása. A középpontban továbbra is a vállalat áll, és a fókusz a nyitottság nyilvánosságán van. Ezek a rövidtávú stratégiák azonban csak tűzoltásnak elegendőek, hosszú távon nem eredményesek.

Ezeknek eszköze lehet egy társadalmi célok támogatására létrehozott rendezvény promóciója, a vállalat bevételeinek felajánlása egy nemesebb célra, egy magatartás-változást ösztönző kampány támogatása vagy akár közvetlen jótékonyság és önkéntesség.

Véleményem szerint a vállalatoknak helyes, szimmetrikus kétirányú kommunikációra kellene törekedniük, mely során folyamatos párbeszédet, interakciót alakíthatnak ki maguk és az érintettek között, így lehetővé téve, hogy az egyes érintettek egymásra is hatással legyenek. Ez esetben kikerülne a vállalat a fókuszból és a kooperáció jegyében egy együttműködő érintetti hálózat jöhetne létre, hiszen az Y és Z generáció közösségi médiafogyasztási szokásai kitűnő inkubátora lehetne ennek a folyamatnak.

 

LUKÁCS, R 2015, 'A VÁLLALATI TÁRSADALMI FELELŐSSÉGVÁLLALÁS KOMMUNIKÁCIÓJÁNAK ELVEI ÉS ESZKÖZRENDSZERE A MARKETINGBEN', Vezetéstudomány / Budapest Management Review, 46, 9/10, pp. 2-71, Academic Search Complete, EBSCOhost, viewed 9 November 2017.

A bejegyzés trackback címe:

https://csrmesterek.blog.hu/api/trackback/id/tr2113577537

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása