Turnai Vivien
A Domestos magyarországi csapata további 4 közép-kelet-európai országgal karöltve létrehozta saját CSR programját, amelynek keretein belül iskolai mosdókat újítanak fel. Ezen országok úgy érezték, hogy a higiéniát tekintve meglehetősen nagy problémák vannak a közvetlen környezetünkben is, nem kell ehhez messzire menni, továbbá úgy vélték, hogy a fogyasztók és partnerek hajlamosabbak közreműködni, ha tudják kiken is segítenek. (http://www.domestos.hu)
A program elindításának alapgondolata az volt, hogy míg az Unilever globális tervében inkább edukációs céllal járultak volna hozzá a gyerekek higiéniás körülményeinek fejlesztéséhez, ők szerettek volna ennél többet tenni. További 11 támogató, nagyvállalatok és társadalmi szervezetek is csatlakoztak a programhoz. 2015-től minden Domestos termék csomagolásán megtalálható, hogy a vásárlással 5 Ft-tal támogatják a programot, az így összegyűlt pénzből tavaly és idén is öt iskolai mosdó felújítására nyílt lehetőség. Idén ezeket 10 olyan rászoruló vidéki kisiskola közül választották ki, amelyeket a Klebelsberg Központ javasolt. Tavasszal az iskolák lehetőséget kaptak bemutatni saját körülményeiket, és így elnyerni szavazatokat, amelyek alapján később kiválasztották azt az 5 iskolát, amelyek mosdója megújult. (http://www.domestos.hu/iskolai-program/)
Az interneten több oldalon is az ország egyik legsikeresebb CSR kampányaként említik a mosdófelújítási programot, amely véleményem szerint is így van. Bár fontos tudni, hogy az Unilever már egy CSR-on túlmutató felfogásmódot követ, és a kampányok során is arra törekednek, amely főleg a Created Shared Value, vagyis a megosztott értékteremtés elveivel egyezik. (https://www.unilever.hu/sustainable-living/) Míg a CSR elképzelések szerint a felelősségvállalás csak a közjó érdekében történik és kockázatkezelésre irányul, addig a CSV legalapvetőbb gondolata, hogy egyszerre teremtsünk társadalmi és gazdasági értéket. (https://hbr.org/2011/01/the-big-idea-creating-shared-value)