Anonymus
Magamat nem mondanám egy nagy sör fogyasztónak, de a reggelek általában hírolvasással indulnak egy pohár kávé mellett. Aki hasonló cipőben jár, mint én, annak biztosan nem kerülte el a figyelmét az a Csíki sör és Heineken között zajló pereskedés, amely eredményeképpen hamar politikai és- közellenséggé vált a holland cég.
A vg.hu-n olvasható a hír, miszerint betiltották a romániai Igazi Csíki Sör nevezetű termék forgalmazását. A romániai Heineken ugyanis beperelte a magyar tulajdonú Lixid Project Kft.-t azzal a váddal, hogy eltulajdonította szellemi tulajdonát, mivel a csíki sör kísértetiesen hasonlít a Heineken által gyártott Ciuc (Csíki román megfelelője) Premium sörre. Ezután Erdélyben és Magyarországon is többen csatlakoztak a holland multi bojkottjához. Ezzel párhuzamosan jelent meg Magyarországon a törvényjavaslat a vörös csillag használatáról, amely az önkényuralmi jelképek kereskedelmi célú megjelenítésénék betiltásáról szól. Miután a Heineken márka szimbóluma az ötágú vörös csillag, ami Magyarországon kommunista önkényuralmi jelképnek minősül, így elsősorban őket érintette a törvényjavaslat.
A romániai Heineken üzleti lépése, Magyarországon egy politikai és társadalmi problémává nőtte ki magát. A Heineken Hungáriának számolnia kellett azzal, hogy a kormány a magyar sört forgalmazó vállalatot fogja támogatni vele szemben, hiszen itt megmutathatta a politikai erő, hogy milyen elszánt a magyarság és a magyar sör védelmében. Illetve azzal, hogy a potenciális magyar fogyasztók elpártolnak a holland cégtől, ezzel is a magyar sört támogatva.
Miután sikerült a kormánynak és a cégnek megegyeznie a történtekről, a Heineken Hungária bejelentette, hogy ő fogja gyártani Magyarország egyik legnépszerűbb labdarúgó csapatának a sörét, a Fradi sört. Véleményem szerint ez egy fontos CSR lépés volt a cég részéről, tekintve, hogy Magyarország labdarúgó nemzet, és a Csíki üggyel is épp azt a fogyasztói bázisát veszíthette el, aki megiszik egy pohár sört barátokkal, egy magyar meccs mellett.