Anonymus
A vállalatok CSR tevékenysége kétségtelenül ellentmondásos fogadtatást szül. Az egyénekben egyfelől bizalmat, másfelől pedig ellenszenvet kelt. Számtalan kutatás vizsgálta már a cégeket CSR oldalról és arra a következtetésre jutottak, hogy a vállalatok tevékenységükkel csupán egy-egy etikátlan cselekedetüket szeretnék elfedni. Ezt támogatja az a tény is, hogy a vállalati CSR-ra vonatkozóan bevezették a vállalati képmutatás fogalmát, mely a vallott és a valódi vállalati értékeket állítja szembe egymással. (Pataki Gy-Szántó R, 2009) Ezt az ellentmondást a jól értesült érintettek is érzékelik és a hiányosságokat vagy kontrasztos elemeket szájreklám útján terjesztik akár megjelenítve azt a nagy nyilvánosság számára a vállalat facebook oldalán is, ezzel lejáratva azt. Ez nagy kockázatot jelent a vállalat számára, hiszen ezáltal megkérdőjeleződik a hitelessége és az imázsépítésre törekedő CSR tevékenység csak újabb bizalmatlanságot és ellenszenvet szül. (Lukács R, 2015) Jó példa erre a McDonalds, mely élelmiszerminőségi botrányairól már régóta hírhedt. Ezt kendőzendő kijelentést tett a vállalat 2015-ben arra vonatkozóan, hogy működése során tartózkodni fog az olyan alapanyagok felhasználásától, melyek erdőirtást okoznak. Ez a kijelentés aligha kecsegteti jóval az érintettek, hiszen tudomásukra hozza, hogy eddig a vállalat az erdőket is irtotta, tehát újabb bizalmatlanságot és végső soron imázsrombolást okozott a McDonaldsnak. (http://www.piacesprofit.hu/klimablog/befejezi-az-erdoirtast-a-mcdonalds/) Személy szerint úgy gondolom, hogy napjaink vállalatainak többségéről elmondható, hogy CSR tevékenységük során nem a valós segítségnyújtás, az érintettek érdekeinek képviselete céljából megvalósuló cselekedeteket hajtanak végre, hanem önös imázsépítő vagy egyéb szándékú, álcázott marketingeszközként, egyfajta szponzorációként kezelik.