Petz Tamás
Manapság egyre több vállalat áll elő különböző innovatív termékekkel, melyek vásárlóerejét elsősorban az az egyre inkább elterjedt eszme emeli a magasba, hogy a természet kincs, melyet minden áron meg kell óvnunk, és ez megéri a plusz költségeket. Gyakorlatilag a vásárlótól azért tudnak a cégek magasabb összegeket elkérni a szolgáltatásunkért, mert rányomják a zöld matricát, és ki ne venné meg azt a kávét, aminek poharában növényi magok vannak, melyek kinőnek majd az utca szélén eldobott szemétből. Ezáltal a vállalatok, saját, termeléshez nem feltétlenül kapcsoló költségeiket tudják csökkenteni, miközben a cég PR tevékenységként elszámolhatja még egyszer ugyanezt az összeget. Mi sem jobb egy marketingszakember számára, mint mikor egyszerre tudja lenyűgözni a péntek reggeli meetingen a gazdasági és a PR igazgatót. Mindezek ellenére ma se látjuk annyira elterjedni a boltok polcain a kizárólag „zöld” termékeket, melynek okait a magukat nagyon büszkén nyugatinak nevező országok kultúrájában keresendő. Egyszerűen a mindennapi ember számára nem elég fontos a környezettudatosság annyira, hogy a drágább terméket vegye. Az elmúlt években sokkal fontosabb a vásárlók számára az egészségtudatos élet, mint a természet védelme. Ennek oka a felgyorsuló információs társadalomban és a felgyorsuló életvitelben keresendő, minek okán egyre kevésbé tud az átlagember előre tervezni, és a jövőbe tekinteni, és fontosabbá válik a rövidtávú haszonszerzés. Fontosabb a pillanatnyi egészség, vagy inkább egészségesnek látszódás, és a tökéletes kinézet, mint az, hogy a következő generációk a környezet folyamatos rombolásának következményeit kell, hogy elviseljék.