Mester szakosok blogbejegyzései CSR témában

CSR_Corvinus

CSR_Corvinus

Nespresso..What else?..To do to save the planet

2018. január 15. - rbraun

Szatmári Nóra

A CSR és a fenntarthatóság manapság divatos fogalmak. Minden áttörést váró cég használja ezeket a kifejezéseket, de vajon áll is valami a háttérben? Egyszerűen megfogalmazva mondhatjuk azt, hogy a CSR a vállalat cselekvéséért való felelősségvállalás, mely hatással van a környezetésre és társadalmára. Számos eszközt használhatunk, pl. A célhoz rendelt promóciókat, jótékonykodást vagy épp a vűllalati társadalmi marketinget. Az utóbbiról tudjuk, hogy olyan kezdeményezések, melyeknél a vállalat valamilyen közösségi ügyet támogat (pl. Környezetvédelem, egészségügy, közbiztonság, stb.) és tevékenységükkel próbálják ösztönözni a társadalmat a felelősebb szociális magatartásra.

A Nespresso is beállt a sorba és egy környezetvédelmi szolgáltatást indított 2017. júniuásban Magyarországon is. A cég visszagyűjti a használt kávékapszulákat az új kapszulák házhozszállításakor. Az alumíniumhulladék környezetre gyakorolt hatása állandó téma, mely a Nespressot az újrahasznosítás és folyamatos fejlesztésekre ösztönzi. Egy ilyen prémium terméket kínáló vállalat fontos, hogy hírnevét egy CSR tevékenységgel alátámassza, hiszen a siker kulcsa, a vállalatok ezt remek marketingfogásként használják cégük pozicionálásakor. A Nespresso az alumíniumkapszulákkal kívánja biztosítani fogyasztóinak a higher-end kávéélményt úgy. Fogyasztói a legfriseb formában főzhetik le a kapszulában található őrleményt, így minden kávézás alkalmával találkozhatnak a prémium ízvilággal. A minőségnek ára van, melyet megkapó akcióval szeretne a cég kompenzálni.

A Nespresso célja:

„2020-ra célul tűztük ki magunkank, hogy globális kapszula-újrahasznosítási kapacitásunkat 75%-ról 100%-ra emeljük, illetve minél inkább növeljük az újrahasznosított kapszulák arányát.”

Érdekes kérdés, hogy a fogysztók hogyan tudnak csatlakozni, ha márkaboltban vásárolnak és vajon sikerül-e elérni a célt. Nekem tetszik a törekvés és véleményem szerint megnyerő ötlet, amibe a fogyasztókat bevonhatják és tovább népszerűsíthetik márkájukat.

Forrás: https://www.nespresso.com/hu/hu/kapszulaujrahasznositas


A bejegyzés trackback címe:

https://csrmesterek.blog.hu/api/trackback/id/tr1313577453

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása