Mester szakosok blogbejegyzései CSR témában

CSR_Corvinus

CSR_Corvinus

Félreértett CSR

2018. január 15. - rbraun

Pósa Evelyn

A CSR a vállalati demokrácia megjelenése. A cég jól felépített CSR politikája a vállalkozásra és a stakeholderekre is egyaránt jó hatással van. A CSR komplex, és nem könnyen definiálható fogalom, ezért a BKV úgy gondolta, hogy ő újra értelmezi ezt. Véleményem szerint fontos leszögezni, hogy a cég az alaptevékenységét nem definiálhatja CSR-nek, ha az a cég közszolgáltató. A BKV-nak ezt sikerült meglépnie a 2008. évi jelentésében*.

A cég azt írja:


„A BKV CSR tevékenysége (azaz a társadalmi felelősségvállalás) főbb irányai a következők:
- Az utasokkal, ügyfelekkel szemben a legmagasabb szintű szolgáltatás nyújtása, ezáltal közérzetük, életminőségük javítása – különös tekintettel az esélyegyenlőség megteremtésére,
(…)
- Az írott jogszabályok, a belső szabályozás és íratlan etikai szabályok betartása.”
Ez a megfogalmazás finoman szólva sántít, és köze nincs a CSR-hez, erre a jellemzése a francia szót a savoir-faire-t használnám, vagyis ez esetben a BKV az alaptevékenységét, utasaik szállítását, törekszik minél magasabb szinten elvégezni. Ez egy jó cél a vállalat számára, de nem szabad összekeverni a CSR-rel, hiszen ez a törvényi kötelességük, illetve a dolgozókat ezért fizetik. A jogszabályok betartása szintén törvényi elvárás, a belső jogszabályokat pedig a cégnek az érdeke, hogy betartassa.

*https://www.bkv.hu/public/old_bkv_uploads/rek4/335.pdf?jid=

A bejegyzés trackback címe:

https://csrmesterek.blog.hu/api/trackback/id/tr313577555

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása