Anonymus
Egy változó világban élünk. A környezettudatosság sosem volt még ennyire fontos témakör, mint most. A fenntarthatóságról és CSR-ról jelent meg Rekettye Gábor és ifjabb Rekettye Gábor cikke a Vezetéstudomány folyóiratban, amely számomra különösen elgondolkodtató volt, mert szívemen viselem a klímaváltozás kérdéskörét. Az alapvető probléma az, hogy az egyre jobban túlnépesedő világunkban a gazdaság szereplői nem figyelnek az ökológiai lábnyomukra, nincsenek tekintettel a környezetre. A vállalatok, mivel profitmaximalizáló entitások, a fogyasztói igények kielégítésére törekednek, miközben folyókat szennyeznek, erdőket irtanak ki. Mára azonban változik a vállalatok környezethez való hozzáállása, mert ők is megérezték a változtatás szükségességét. Kiváló megoldás a környezetszennyező tevékenységek csökkentésére, vagy épp a környezetkímélő intézkedések bevezetésére a CSR, azaz a társadalmi felelősségvállalás. Manapság már a legtöbb nagyvállalatnak van CSR programja, aminek szerintem alapvetőnek kéne lenni, és a fogyasztóknak ezeket a vállalatokat kéne támogatni a legjobban. A nagyobb vállalatok CSR tevékenysége sok féle társadalmi problémát igyekszik csökkenteni, én mégis azt mondom, hogy a környezetvédelem mind közül a legégetőbb kérdés, amivel foglalkozni kell. Természetesen a cégek egy része felismerte, hogy a CSR kommunikációt fel lehet használni versenyelőnyként, így sajnos megvan az esélye, hogy csak emiatt vágnak bele. Azonban természetesen vannak olyanok, akik tényleg komolyan gondolják, és felelős vállalatként megkövetelik ugyanezt saját beszállítóiktól is. Véleményem szerint, hogyha senki sem egy divatos intézkedésként gondolna a CSR-ra, hanem küldetésként, kitűzött célként, amelyet minél előbb el kell érni, akkor egy élhetőbb világban tudnának unokáink is létezni.
(Forrás: Rekettye G, ifj. Rekettye G (2009): A világ jövője – a jövő marketingje, Vezetéstudomány, XXXX Évf, 2. szám)