MG
Körülbelül 1,3 millió ember hal meg évente közúti balesetben. Az ENSZ a 2011-2020-as években azt szeretné elérni, hogy az ebből fakadó haláleseteket a felére csökkentse. A Bosch évtizedek óta dolgozik fejlesztőivel azon, hogy biztonságosabbá tegye a közúti közlekedést. Az ESP elektronikus stabilitási rendszer egy olyan technika, ami automatikusan beavatkozik a jármű haladásába akkor, amikor valamilyen lehúzást érzékel. A vizsgálatok szerint ez az anti-csúszásgátló rendszer megakadályozza az összes ilyen súlyos baleset felét. Ennek okán 2014-től Európában az összes újonnan regisztrált autóba kötelező berakni az ESP rendszert. Mindemellett a modern vezetői segítségnyújtó rendszerek már korai szakaszban segítik a kritikus helyzetek megelőzését illetve felismerését. A Bosch-nak van egy olyan álmosságérzékelő rendszere is, amely a vezető kormányzási viselkedését elemzi, és azonnal jelzést ad, ha mikro-alvási stádium közeledik. A Bosch prediktív vészfékezési rendszere is segíti az autó vezetőjét, amikor észleli az ütközést, segít a fékezésben. Az innováció a társadalmi felelősségvállalás ezen szakaszán még egyáltalán nem ért véget, a jövőben a vezetői segítségnyújtó rendszerek képesek lesznek támogatni és segíteni a járművezetőt egyre összetettebb forgalmi helyzetekben is. Még az is megtörténhet, hogy akár önmaguk képesek lesznek cselekedni mindenféle vészhelyzetben. Ezeknek a rendszereknek szerintem hatalmas a felelősségvállalásuk az emberek felé.