Csőke Anikó
Véleményem szerint, először érdemes tisztázni, hogy is definiálhatjuk a CSR-t. Számtalan tematikus oldal felkutatása után az alábbi módon tudnám meghatározni, azt a hiteles és fenntartható tevékenységet, amelyet CSR-nak nevezünk.
Fontos, hogy egy vállalat gazdasági, ökológiai, és társadalmi szempontú is felelősséget vállaljon, továbbá önkéntes alapon, alkalmazza a tevékenységet, mely túlmutat a jogi elvárásokon. Figyelembe vegye működésének gazdasági, társadalmi, környezeti hatásait. Továbbá üzleti stratégiájával szem előtt tartsa a gazdasági, etikai felelősséget és a jótékonykodást.
Természetesen számtalan olyan vállalattal találkozhatunk napjainkban, akik aktívan, példát állítva versenytársaik elé, végzik CSR-tevékenységüket. De valójában tényleg a közjó érdekeit próbálják kielégíteni? Tesznek azért, hogy az általuk gyártott termékek egészség, környezettudatos körülmények között készüljenek? Csökkentik a környezetszennyezést? Támogatóként lépnek fel egy generációs megbetegedéssel szemben?
Annak ellenére, hogy ennek a vállalati tevékenységnek a tiszta, aktív és egyben hiteles felelősségvállalásra kellene irányulnia, sajnos a legtöbb esetben ez csak egy jól irányított PR fogás. Nyilván nem minden esetben, de ez is a fogyasztók megszólításához és eléréséhez használatos marketingkommunikációs forma. Egy teljes iparág épült erre az évek során, hogy a fenntarthatósággal és a felelősségvállalással álcázott reklámmal befolyásolja a fogyasztók vásárlási döntéseit.
Véleményem szerint, manapság már nagyon kiemelkedő és egyben példaértékű, hogy ha egy vállalat a fogyasztók megnyerése és a profitnövelése mellett szem előtt tartja az igazi fenntarthatósági értékeket. Kiáll a környezetvédelem mellett, támogatja a hátrányos helyzetű gyerekeket vagy a társadalom műveltségi szintjének emelésén munkálkodik.
Fogyasztóként elmondhatom, hogy jóhiszemű társaimmal együtt bízunk és hinni akarunk a CSR kommunikáció erejében és eredményeiben, de érdemes nyitott szemmel járni és figyelni melyek az igazi, értékes üzenetek…