Jánosik Dóra
Edward R. Freeman szerint a vállalati politika alapját az érintettelmélet jelenti, amely alapján az érintettek érdekei beépülnek a vállalat működésébe. Ezért a vállalatok vezetőinek rendszeresen kommunikálniuk kell az érintettekkel, esetleges konfliktusok felmerülésekor pedig a helyzet professzionális kezelése szükséges. Erre a konfliktuskezelésre az egyik legjobb példa szerintem az Apple.
Az Apple-t éveken át támadták a fenntarthatóság hiánya és környezetkárosító anyagok használata miatt. Korábban a kínai környezetvédelmi csoportok azzal vádolták, hogy nem törődött a beszállítói szennyezői tevékenységgel. Illetve a Greenpeace is támadta a céget a fosszilis alapú energiát igénylő adatközpontok miatt.
Az Apple a soha véget nem érő magyarázkodás helyett, véleményem szerint, megfelelően kezelte a konfliktusait, és a vállalat vezetése által meghatározott új „zöld” útirány végül meghozta a várt eredményt. 2015 végén bejelentette, hogy napenergia projekteket indít Kínában a helyi zöld beszállítókkal együttműködve, illetve Európában két napenergiával működő adatközponton kezdett el dolgozni. Törekszik arra, hogy iCloud szolgáltatását 100%-ban megújuló energiaforrásokból lássa el. Ezen lépések a Greenpeace tetszését is elnyerték.
A fogyasztóit megmozdító mozgalma az „Alkalmazások a Földért” nevű kezdeményezés, mellyel a WWF-et támogatja. A letöltött applikációk közül többet is az alkalomhoz illően frissítettek, emellett a WWF Together nevű alkalmazáson keresztül természetvédelmi témákban gyönyörködhetnek a felhasználók, illetve körbenézhetnek a Földön a 360 fokos panorámaképpel. A megfelelő működési stratégiának köszönhetően így vált az Apple az IT szektor egyik legzöldebb vállalatává a támadások főszereplője helyett.
Személy szerint nekem is sokat számít a környezet védelme, és sokkal szívesebben választok egy erre odafigyelő, hiteles szervezet termékei közül.