Nagy Bianka
A tudományos szakterületek gyümölcsöző lehetőségekkel bírhatnak, úgy gondolom, hogy, ha a cégek felismerik a tevékenységeikhez kapcsolódó adottságokat, akár hosszú távú társadalmi értékeket is támogathatnak. Ahhoz, hogy a vállalat az érintettekkel közösen teremtsen értéket, új felfogásra van szükség. A közös értékteremtés modellje az érintettek etikai bevonására épül, és olyan értékeket kíván érvényesíteni, mint a tisztelet, méltóság, őszinteség és kölcsönös segítségnyújtás (Braun, 2015).
A Mindentudás Egyeteme misszióként tűzte ki, hogy hozzáférhető és enciklopédikus formában dolgozza fel a kor magas szintű tudományos ismereteit (Mindentudás.hu). A kezdeményezést a Magyar Telekom terjesztette elő, és az MTA felkarolásával valósította meg 2001 januárjában. A modern kornak megfelelően TV-sugárzással, videókkal, tesztekkel jelentkeztek, és hétről hétre mutatták be a színesebbnél színesebb tudományterületeket. A közönség nagyobb bevonása érdekében év végén bizonyítvány szerzésére is lehetőség volt meglévő tudásunkról. Ezzel a kezdeményezéssel sikerült bevonni, illetve közérthető módon oktatni az olyan tudomány iránt érdeklődőket, akik laikusoknak számítanak a témában. Úgy vélem, hogy program sikeressége hitelességének is köszönhető, hiszen a magyar tudomány legkiválóbb képviselői mutatkoztak sokszor rendhagyó, izgalmas előadásokkal, akiknek tudását, tapasztalatát munkássága mélyen megalapozta. Fontosnak tartom megemlíteni azt is, hogy a magas szintű tudás elsajátításának lehetősége a társadalom óriási haszna lehet, mivel hozzájárulhat a fenntartható fejlődéshez, és akár az ország versenyképességének javításához is, mivel a hallgatók közül kerülhetnek ki a jövő kutatói is.
A tudománytámogatás, mint CSR program hatására a vállalat haszna leginkább a büszkeség, és célja valami jót tenni a társadalom érdekében. Ezért úgy gondolom, hogy ez az a program, aminek valójában sikerült maradandó értéket létrehoznia.