MPeti
Az általam megismert elmélet szerint a CSR egy olyan tevékenység, amely során a vállalat a saját működésébe építi be az érintettek (stakeholder-ek) érdekeit és értékeit. Ezek alapján úgy gondolom, érdekes lehet megvizsgálni, hogy vajon az elektromos autók (EV) gyártása és forgalmazása CSR tevékenységnek nevezhető-e. Hogy ezt el tudjuk dönteni, először meg kell ismernünk a különböző érintetteket és az ő érdekeiket.
A tulajdonosok és a vállalat dolgozói szempontjából a számukra jelentkező legnagyobb érték a profit és a minél nagyobb profit eléréséhez szükséges eszközök. Mivel az elektromos autók piaca jelenleg egy fejlődő piac, ezért egy autóipari vállalat érdeke, hogy ebből minél nagyobb részt meg tudjon szerezni, és a piactelítődés folyamán meg tudjon tartani, ezáltal generálva nagyobb nyereséget.
A fogyasztók részéről a legfontosabb érdek, hogy egy autó megfizethető áron legyen és az üzemeltetés költsége is minél alacsonyabb legyen. Bár az EV-k jelenleg a hasonló kategóriájú robbanómotoros autókhoz képest drágábbak, az üzemeltetés alacsony költségei miatt (a Nissan számításai szerint 600 Ft/100 Km és a „motor” valamint a hajtáslánc gyakorlatilag nem tud meghibásodni) akár 5 év alatt megtérülhet a befektetés.
Ezeken felül mindenképpen érdemes beszélni a társadalomra és a környezetre gyakorolt pozitív hatásáról, hiszen az elektromos autók esetében nincs károsanyag kibocsátás, ezáltal a városokban nem alakul ki szmog valamint nincs zajszennyezés sem, így az ott lakók életkörülményei is javulnak.
Ezek alapján véleményem szerint kijelenthető, hogy az elektromos autók a CSR tevékenységi körébe tartoznak.