Csaba Zsanett
Megfigyelhető egy új tendencia a divatiparban, ami a fast fashionnel szemben alakult ki. Egyre több márka áll ki az állatkísérletek ellen, a felelős gazdálkodásból származó termékek mellett, és készít fair trade termékeket.
Ez egy hatalmas változás a piacon, hiszen az elmúlt évek a túlvásárlásról szóltak. A cégek arra buzdítottak, hogy vegyünk meg minél több terméket, és ehhez mérten az árak alacsonyak voltak. Az nem számított, hogy honnan származik a termék, és „mennyi vér tapad” hozzá. De ez most változni látszik.
Megfigyelhető, hogy egyre többen foglalkoznak a túlfogyasztás problémájával, és egyre inkább megjelenik a minimalizmus és a tudatosság a vásárlás során. Egyre többen figyelnek arra, hogy honnan származik a termék, amit használnak. Egyre több civil szervezet is megjelenik ebben a térben, akik pedig segítik a fogyasztókat, hogy a lehető legtöbb információval rendelkezhessenek.
A cégek pedig, egyre átláthatóbbak, már a dobozokon rajta van, hogy vegán /fair trade / természetes. A cégek mindent megtesznek, hogy elmondhassák ezt a termékeikről. Amivel pedig sokat tesznek a környezetük és az érintettek védelméért. Ez álltat úgymond CRS tevékenységet végeznek, hiszen a CRS definíciója szerint: az érintettek értékeinek és érdekeinek beépítése az üzleti működésbe.
Az nem is igazán számít, hogy ha előbb a fogyasztói igények jelentek meg és azokhoz alkalmazkodott a vállalat, vagy a nélkül is figyelt a terméke származására, hiszen mindenképpen CRS hozta paradigmaváltás részét képezi ez a fajta változás, hiszen az érintettek értékeit építik be ezek a cégek az üzleti politikájukba.