Hesz Flóra
Napjainkban egyre népszerűbbek a CSR tevékenységek a vállalatok körében. A megfelelő CSR aktivitásokkal nőhet a vállalat reputációja és megítélése, a fogyasztókat és az alkalmazottakat lojálisabbá teheti, hatékonyabb kommunikáció alakulhat ki az érintetteket. A vállalat vonzóbbá válhat a befektetők szemében is. Magyarországon még ’gyermek cipőben’ jár a cégek társadalmi felelősségvállalás. Egyelőre csak a multinacionális cégek foglalkoznak vele, a KKV szektorban ez a szám elenyésző. Számos cégnél kezd stratégiai szintre emelkedni, mellyel valódi versenyelőnyre szeretnének szert tenni, ellenben a többség még álszent PR fogásnak tartja.
A CSR tevékenységek voltaképpen egy etikai és gazdaságilag is megfizetődő reakció az érintettek társadalmi és környezeti érzékenységére, valamint a változó szabályozásokra.
CSR tevékenység alatt civil szerzetek támogatását, együttműködést vagy szponzorációt érthetjük, valamint felelős gazdasági és környezetvédelmi, fenntartható magatartást.
Véleményem szerint a CSR megítélése és gyakorlati megvalósítása lényegesen növekedni fog az elkövetkező évtizedekben. A következő generációs munkavállalók elhelyezkedésekor már fontos szerepet fog betölteni, hogy a kiszemelt vállalat milyen társadalmi felelősség vállalással bír. Vonzó egy olyan munkahelyen dolgozni, amely tesz más emberek életminőségéért. A vállalatoknak pedig ki kell használniuk ezt a lehetőséget, nemcsak a megítélés szempontjából, hanem a munkaerő toborzásából is.