Hámori Zsófi
A vállalatok CSR programja egy új szintre léphet, óriási szerepük lehet a világ égető problémáinak megoldásában, méghozzá a működésük során begyűjtött adatok szolgáltatásával a humanitárius világnak.
Big Data segítségével akár olyan szociális problémákra is célzott megoldásokat találhatnak, mint a járványok terjedése, szegénység, gazdasági fejlődés az elmaradott országokban. Ezekben a fontos kérdésekben Mallory Soldner szerint a nemzetközi szervezetek, kormányok és egyéb non-profit szervezetek mellett a vállalatoknak is részt kellene venniük. Eljött az ideje, hogy szerepet vállaljanak, ő pedig pontosan tudja milyen óriási segítséget nyújthatnak a rendelkezésükre álló adatokkal, tudósokkal és technológiával. Egy új szemlélet meghonosítása a cél, miszerint a cégek adatokat is adományozhatnak a szociális jó érdekében, amelyek segítségével a tudósok, adatbányászok és szoftverfejlesztők olyan döntéstámogató rendszereket hozhatnak létre, amely segítségével optimalizálni tudják a segélyek beszerzését és annak eljuttatását a megfelelő területekre, majd az optimalizációnak köszönhetően a kiadások egy nagyobb részét megspórolva további tíz- vagy akár százezer ember életét is segíthetik. Emellett a telekommunikációs cégek által gyűjtött mobil cellainformációk alapján akár járványok feltérképezését, előrejelzését is képesek a tudósok lekövetni. Ilyen együttműködésre kiváló példa a kenyai telekommunikációs cég, aki 15 millió telefon adatait szolgáltatta kutatók javára, ők pedig ezek segítségével megállapították a malária kitörésének helyét, továbbá lemodellezték annak terjedését.
A cégek felismerhetik, hogy a kiváló PR mellett, még profitálhatnak is ezekből a kutatásokból, hiszen az általuk begyűjtött adatok egy újfajta felhasználásával egy mélyebb betekintést kaphatnak a vevőikről, illetve a potenciális új ügyfeleikről. Eljött az a korszak, amikor az egész világot érintő problémákra megoldásokat találhatunk, még gyerekcipőben jár a kezdeményezés, de ami fontos, hogy elindult, és remélhetőleg egyre több vállalat választja majd a társadalmi felelősségvállalás ezen formáját.
https://www.ted.com/talks/mallory_soldner_your_company_s_data_could_end_world_hunger
https://mastercardcenter.org/insights/data-donations-transforming-public-policy-academic-research/
http://techonomy.com/2017/02/data-donation-whats-at-stake/
https://hbr.org/2013/03/a-new-type-of-philanthropy-don